Dzieci ze świetlicy szkolnej zatroszczyły się o brzuszki naszych małych fruwających przyjaciół, dzięki Nadleśnictwu Przasnysz, które podarowało nam karmę dla ptaków. DZIĘKUJEMY BARDZO! W naszym szkolnym ogrodzie zawiesiliśmy kule z przepyszną karmą, gdzie ptaki będą mogły spokojnie się najeść. Wraz z wychowawcą postawiliśmy także karmiki, do których chętnie przylecą wróble, sikory, kawki, gawrony i kosy. Dokarmianie ptaków zimą to przykład aktywnej ochrony przyrody, którą warto praktykować.
Aktualności
Dokarmiamy ptaki zimą
- 15
ZERÓWKOWICZE DLA BABCI I DZIADKA
Babcia i Dziadek to słowa, które każdemu dziecku kojarzą się z ciepłem, miłością i wszystkim, co dobre. Dlatego dzieci z grupy 0bi przygotowały krótki program artystyczny i tym samym uczciły to ważne święto, jakim jest „Dzień Babci i Dziadka”. W formie nagrania złożyły życzenia, wyrecytowały wiersze, zaśpiewały piosenki oraz zatańczyły. Mamy nadzieję, że ich występ przysporzy babciom i dziadkom wielu radości, ale także wzruszeń. Wszystkim Babciom i Dziadkom życzymy dużo zdrowia, spokoju i samych pięknych chwil!!!
19
SALA DO TERAPII INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
W Szkole Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi powstała sala do zajęć terapii integracji sensorycznej.
Integracja sensoryczna to proces, dzięki któremu możliwa jest organizacja wrażeń zmysłowych docierających do mózgu człowieka. Terapia integracji sensorycznej wygląda jak zabawa, ale jest to zabawa kontrolowana, poprzez którą układ nerwowy i mózg uczą się właściwego reagowanie na bodźce zewnętrzne.
W terapii SI podstawę stanowi stymulacja zmysłu równowagi, podczas różnorodnych zabaw prowadzonych na sprzęcie podwieszanym (huśtawki, platformy, walce, itd.). Wiele jest również ćwiczeń i zabaw stymulujących czucie powierzchniowe i głębokie, zmysł wzroku, słuchu i węchu.Integracja sensoryczna jest jedną z najnowocześniejszych i skutecznych metod stosowanych w terapii dzieci i młodzieży, u których obserwuje się trudności
w zakresie:- umiejętności ruchowych (słaba koordynacja ruchowa, opóźniony rozwój ruchowy, trudności z utrzymaniem równowagi);
- problemów emocjonalnych (nadmierna wrażliwość, nerwowość, kłopoty
z koncentracją uwagi); - opóźnionego rozwoju mowy;
- opanowywania umiejętności szkolnych: problemy dysleksji, dysgrafii, dysortografii, kłopoty z zapamiętywaniem i motywacją uczenia się;
- nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD, ADD);
- nadwrażliwości lub małej wrażliwości na różne bodźce sensoryczne;
- nadwrażliwości na ruch, niepewności grawitacyjnej, choroby lokomocyjnej.
Sprzęty i akcesoria terapeutyczne zgromadzone w sali, pomogą dziecku wykształcić zdolność do odczuwania, organizowania informacji i rozumienia dostarczanych przez zmysły bodźców. Porządkowanie informacji w celu wyłonienia ich funkcji jest niezbędne do prawidłowego rozwoju i dobrego życia. Zrównoważona motoryka ciała, umysł łatwo przyswajający informacje i umiejętność rozróżnienia zapachów, smaków czy dotyku – to podstawy funkcjonowania.
Wszystkie te elementy wpływają na zdolność uczenia się i na samoocenę dziecka. W nowo powstałej sali znajdują się specjalistyczne: maty, huśtawki, trampoliny, piłki oraz drabinki, z których korzystać będą dzieci niepełnosprawne oraz dzieci zdrowe z dysfunkcjami w zakresie procesów poznawczych i zmysłowo-ruchowych. Pomieszczenie będzie wykorzystywane przez nauczycieli przygotowanych do prowadzenia terapii integracji sensorycznej, ale również przez nauczycieli specjalistów prowadzących zajęcia z zakresu: rewalidacji, zajęć korekcyjno – kompensacyjnych i gimnastyki korekcyjnej.
Mamy nadzieję, że zajęcia terapeutyczne przyczynią się do wspomagania rozwoju naszych uczniów i przysporzą im wiele radości.
2
Zimowe zabawy naszych świetliczaków
W dniu dzisiejszym uczestniczyliśmy w zabawach na świeżym powietrzu. Było zimowo, wesoło i kolorowo. Ulepiliśmy bałwany śniegowe oraz graliśmy w berka rzucając się kulkami ze śniegu. Dokarmiliśmy również ptaki, które pozostały na zimę. Było bardzo wesoło, ale musieliśmy wracać na zajęcia lekcyjne. Wszyscy byliśmy zadowoleni z takich zajęć świetlicowych. Pozdrawiamy wszystkich uczniów z naszej szkoły, którzy mają zajęcia zdalne. Myślimy, że niedługo wszyscy spotkamy się w naszej wspaniałej Jedynce.
15
Tam daleko, w Betlejem... - część artystyczna w grupie 0ai
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia, dzieci z grupy 0ai przedstawiły część artystyczną. Celem tej uroczystości było wspomnienie wydarzeń z czasów biblijnych oraz kultywowanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
54
WIGILIA W ZERÓWCE (GRUPA 0bi)
Na ten dzień dzieci bardzo czekały, ponieważ była to ich pierwsza Wigilia w szkole. W blasku kolorowej choinki, pośród świątecznych dekoracji, przy stole nakrytym białym obrusem symbolicznie przełamaliśmy się opłatkiem składając życzenia świąteczne. Następnie był czas, aby wspólnie śpiewać kolędy i próbować znajdujących się na wigilijnym stole słodkości. Nie zabrakło też upominków od Świętego Mikołaja. Pomimo, że nie mógł odwiedzić przedszkolaków osobiście, dzieci mogły obejrzeć od niego film wideo dedykowany właśnie im. To był piękny i magiczny dzień!
ŻYCZYMY, ABY TEN NIEZWYKŁY CZAS BOŻEGO NARODZENIA BYŁ DLA NAS WSZYSTKICH CZASEM ZADUMY, RADOŚCI I MIŁOŚCI, NIOSĄCYM SPOKÓJ I ODPOCZYNEK!!!
WESOŁYCH ŚWIĄT!!
35
Z najlepszymi życzeniami na Święta Bożego Narodzenia uczniowie klasy 2d - "Jest taki dzień... "
"KOŁYSANKA DLA JEZUSKA" W WYKONANIU DZIEWCZYNEK Z GRUPY 0ai
Oczekując Świąt Bożego Narodzenia odczuwamy wyjątkowy nastrój, który towarzyszy nam w tym czasie. Wzruszenia towarzyszące przygotowaniom do świąt, zainspirowały dziewczynki z grupy 0ai do wykonania układu tanecznego do jednego z zimowych utworów. Utwór nosi tytuł "Kołysanka dla Jezuska".
10
ŚWIĄTECZNE PIERNICZKI
Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia zawsze niosą za sobą wiele wysiłków i pracy. Jedno jest pewne, w grupie 0ai był to niezwykle radosny i owocny czas. Dzieci poznawały zwyczaje świąteczne, śpiewały kolędy i pastorałki, uczyły się wierszyków o tematyce świątecznej, a na kilka dni przed Wigilią piekły świąteczne pierniczki prezentując swoje umiejętności kulinarne. Po umyciu rączek, przygotowaniu miejsc pracy i niezbędnych produktów, przystąpiły do dzieła. Wałkowały ciasto, wykrawały świąteczne kształty, a na koniec ozdabiały upieczone ciasteczka. A oto efekty ich pracy.....
31
PODZIĘKOWANIA DLA JEDYNKI OD FUNDACJI ŚWIETLIK
PIERNIKOWY ZAWRÓT GŁOWY
Dzień 16 grudnia dla przedszkolaków z grupy 0bi był bardzo pracowity, bowiem tego dnia piekły one świąteczne pierniczki. Najpierw odpowiednio się przygotowały dbając o czyste rączki i organizując miejsce pracy. Gdy wszystko było gotowe dzieci z ogromnym zapałem i zaangażowaniem zabrały się do pracy – wałkowały ciasto, wykrawały ciasteczka w świątecznych kształtach. W całej szkole unosił się zapach korzennych przypraw. Efektem tej pracy były pełne blaszki upieczonych pierniczków, które następnie dzieci pięknie ozdobiły.
27
PROŚBA O POMOC
Szanowni Państwo, w imieniu naszego ucznia Bartka Jędrzejewskiego i jego mamy, zwracamy się z prośbą o pomoc w zakupie urządzenia do drenażu. Bartek choruje na mukowiscydozę. Jego stan wymaga stałych zabiegów przy użyciu w/w urządzenia. Chłopiec do tej pory musiał korzystać z niego w szpitalu w Dziekanowie. Posiadanie takiego sprzętu w domu znacznie ułatwiłoby mu życie. Koszt urządzenia to 26 tys. złotych. Rodziny nie stać na taki wydatek. Bardzo liczę na Państwa hojność.
WIEŃCE ADWENTOWE W WYKONANIU UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY
- 17
Tam, gdzie zawsze jest biało...
Podczas zajęć kreatywnych, dzieci podróżują przez kontynenty, poznając różne miejsca, a także ich mieszkańców. Tym razem, dzieci z grupy 0ai, odwiedziły najzimniejszy, najdalej położony na południe Ziemi kontynent - Antarktydę. Wraz z nauczycielem wskazywały go na globusie, oglądały prezentację multimedialną. Słuchały informacji o największej foce Antarktyki, zwanej lampartem morskim, a takżeo największym spośród pingwinów - pingwinie cesarskim. Uczestniczyły w zabawach ruchowych "Pingwinek", "Cesarz na krze", itp. Na koniec przystąpiły do wykonania pracy plastycznej. Z przygotowanych materiałów, takich jak: plastikowe butelki, wata, papier, powstały pingwiny, mieszkańcy zimowego kontynentu.
36
Z WIZYTĄ W KRAJU KWITNĄCEJ WIŚNI
Kończąc „podróż po Azji” zerówkowicze z grupy 0bi odwiedziły odległą Japonię. Na czas zajęć sala przedszkolaków zmieniła się w piękny Kraj Kwitnącej Wiśni. Przy dźwiękach tradycyjnej, japońskiej muzyki dzieci zostały zapoznane z kulturą, obyczajami oraz językiem tego niezwykłego kraju. Mogły podziwiać i ubrać tradycyjne kimona oraz strój karateki. Największą atrakcją były zajęcia kulinarne, podczas których spróbowały tradycyjnej japońskiej potrawy - sushi posługując się prawdziwymi pałeczkami, a także mogły napić się zielonej herbaty. W drugiej części zajęć dzieci miały okazję spróbować swoich sił przy składaniu papieru techniką origami. Mamy nadzieję, że „wycieczka” do Japonii dostarczyła przedszkolakom wielu niezapomnianych wrażeń.
37
WARTO POMAGAĆ...
Uczniowie klas 8 naszej szkoły włączyli się w tym roku w akcję Szlachetna PACZKA. Zebrali fundusze i kupili artykuły, które trafią do potrzebujacych rodzin. Paczki z żywnością, słodyczami, chemią gospodarczą oraz puzzle dla dzieci przekazali dziś do punktu zbiórki Szlachetnej PACZKI w naszym mieście. Cieszymy się, że my też mogliśmy zostać św. Mikołajem.
1
MIKOŁAJKOWE ZABAWY PRZEDSZKOLAKÓW - GRUPA 0bi
- 31
MIKOŁAJKOWY CZAS W GRUPIE 0ai
Wraz z nadejściem grudnia, dzieci z grupy 0ai rozpoczęły przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia. Na początek, aby Święty Mikołaj zdążył na czas, "pisały" do niego listy, ilustrując w nich to, co chciałyby otrzymać od niego w prezencie. Spodziewając się wizyty tak ważnego gościa, ubrały choinkę, przygotowały salę i stroje na spotkanie z Nim.... Słuchały opowieści o Mikołaju, uczyły się wierszyków... Były tak przejęte myślą o Nim, że śpiewając dla Niego piosenkę, nie zauważyły, jak niepostrzeżenie pod choinką zostawił dla nich podarunki. Jakże wielkie było ich zdumienie, radość i wdzięczność. Były szczęśliwe, że Św. Mikołaj, w okresie przedświątecznym, pamiętał o nich i przygotował niespodzianki.
43
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Dnia 3 grudnia dzieci z grup 0ai oraz 0bi obchodziły Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. Poznały rodzaje niepełnosprawności oraz doświadczyły poprzez zabawę, z jakimi trudnościami borykają się osoby niewidome, niesłyszące, niepełnosprawne ruchowo i intelektualnie. Poznały sposoby porozumiewania się z osobami niemówiącymi, niesłyszącymi, m.in. Piktogramy, język migowy. Uwieńczeniem zajęć i zainteresowania dzieci jest fotorelacja.
20
CORAZ BLIŻEJ ŚWIĘTA - klasa 0bi
- 14
Archiwum Aktualności
- Wrzesień 2025
- Lipiec 2025
- Czerwiec 2025
- Maj 2025
- Kwiecień 2025
- Marzec 2025
- Luty 2025
- Styczeń 2025
- Grudzień 2024
- Listopad 2024
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Sierpień 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Październik 2023
- Wrzesień 2023
- Czerwiec 2023
- Wszystkie