• KATALOG ZADOŚĆUCZYNIEŃ
        JAKO FORMA NAPRAWY ZACHOWANIA
        NIEZGODNEGO Z ZAPISAMI STATUTU

         

        Agresja skierowana na osobę.

         

        1. Przeprosiny:

        a) słowne wypowiadane w obecności osoby poszkodowanej;

        b) słowne wypowiadane na forum klasy;

        c) pisemne wręczone osobie poszkodowanej;

        d) pisemne w formie listu wysłane w przypadku obrażenia członków rodziny.

         

        2. W przypadku agresji słownej lub fizycznej podejmowanie działań zmierzających do poprawy nastroju osoby poszkodowanej a ponad to:

        a) wspólna praca winowajców i poszkodowanych nad zorganizowaniem spotkania klasowego (w przypadku agresji grupowej) - charakter spotkania do uzgodnienia;

        b) inne formy zadośćuczynienia wyznaczone przez nauczyciela, bądź zaproponowane przez winowajcę

        c) w przypadku ośmieszania cudzej pracy lub wypowiedzi ustnych wyznaczenie dodatkowych zadań do wykonania;

        d) w przypadku niewłaściwego komentowania i ośmieszania poglądów innej osoby wyegzekwowanie od winowajcy uzasadnienia opinii własnej lub osoby poszkodowanej (winowajca uzasadnia dlaczego poszkodowany ma rację), bądź rzeczowe wyjaśnienie dlaczego poszkodowany nie ma racji;

        e) w przypadku mówienia nieprawdy napisanie listu
        z przyznaniem się i wytłumaczeniem;

        f) w przypadku wyłudzania pieniędzy lub innych rzeczy wykonanie dodatkowego zadania zleconego przez nauczyciela.

         

        3. Nieposzanowanie cudzej własności.
        Przeprosiny:

        a) słowne w obecności osoby poszkodowanej;

        b) słowne na forum klasy

        c) Inne formy zadośćuczynienia: naprawa, bądź odkupienie

         

        4. Mówienie nieprawdy.

        Przeprosiny:

        a) słowne w obecności osoby poszkodowanej;

        b) słowne na forum klasy.

        c) Inne formy zadośćuczynienia: wykonanie dodatkowego zadania zleconego przez nauczyciela

         

        5. Prace dodatkowe:

        a) sprzątanie śmieci na terenie szkoły, na wyznaczonym terenie wokół szkoły (określony czas, po swoich lekcjach/na przerwie);

        b) opieka nad roślinami szkolnymi: sadzenie, przesadzanie, podlewanie, czyszczenie, wyrywanie chwastów (określony czas);

        c) czynności dodatkowe zlecone przez nauczyciela do wykonania:

        d) w bibliotece - porządkowanie księgozbioru;

        e) w świetlicy - przygotowanie zajęć dla młodszych kolegów;

        f) w stołówce - pomoc nauczycielowi w pełnieniu dyżuru;

        g) w klasie - wykonanie gazetki;

        h) w sali gimnastycznej - pompowanie piłek;

        i) przygotowanie lekcji wychowawczej prezentującej właściwe zasady zachowania/postępowania w przypadku naruszenia przyjętych norm;

        j) wykonanie pracy pisemnej na zadany przez nauczyciela temat związany z wykroczeniem, kilkakrotna (ilość wyznacza nauczyciel) pisemna deklaracja obietnicy poprawy;

        k) wykluczenie z udziału w imprezie klasowej i szkolnej;

        l) skierowanie winowajcy do pomocy uczniom osiągającym słabsze wyniki w nauce (czas i forma do uzgodnienia);

        m) pełnienie dyżuru klasowego przez określony czas;

        n) pełnienie dyżuru z nauczycielem